27 gru 2022

Poświątecznie w Lasach Kozłowieckich

Data: 27 grudnia 2022
Trasa: Nasutów - Kopanina
Długość trasy: 16 km  

Nareszcie po świętach i można wreszcie odpocząć. Obraliśmy kurs na Nasutów linią 024 MPK. W rajdzie uczestniczyli: Marysia, Halina, Maciek, ja oraz moja mama. Była to więc skromna reprezentacja. Ale silna duchem.


Po trzech deszczowych dniach wreszcie wylazło słońce.
Pola trochę stoją w wodzie, nic dziwnego, po takiej ilości śniegu.
W Lublinie w dniach 17-19 grudnia pokrywa śnieżna wyniosła 36 cm, co było nowym rekordem. Dotychczasowy rekord to 35 cm z 1981. Oznacza to, że stary rekord został pobity o 1 cm. Był to również czwarty grudzień w historii pomiarów, podczas którego leżało ponad 30 cm śniegu. Lata, podczas których pokrywa śnieżna wyniosła ponad 30 cm: 1981- 35 cm, 2001- 30 cm, 2010 - 33 cm.
Ale to już historia, bo obecnie odwilż trwa w najlepsze. Poniżej pod lasem trochę widoczna sarenka.


Zwierzątka tu i tam.
Mama na tle tablicy.



Droga rowerowa szeroka - nie ma błota ani nie jest ślisko, trochę zdążyło już podeschnąć.





Staw w Starym Tartaku.

A co my tu widzimy, czyżby wiosna?



Dłuższy postój w Starym Tartaku.

Niespodzianka. Trafiamy na ładnie zalany teren i tor z przeszkodami.



Wspaniałe odbicia.







Najlepsze są postoje na szlabanie.

Gdy dochodzimy do Kopaniny, słońce pozłaca czubki drzew. Pięknie.

16 km - brawa dla mamy.

2 komentarze:

  1. Ale Wam zazdroszczę i Tobie i Ani. Mnie tuż przed wigilią SRV dopadł i od tygodnia jestem rozbity jak po walce z Pudzianem. A tak by się chętnie gdzieś pomaszerowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei nie wędrowałam cały grudzień, więc wyrwałam się jak koń na Pardubickiej.

      Usuń